2013/01/10

旅行的人有三種

這是我某天到費城後悟出來的道理

我認為旅行的人有三種:
1. 我知道而我來親眼所見
2. 我不知道但我來先見後知
3. 我不知道而且我沒興趣知道

說白一點其實就是旅行的學習意義而已
但不單純只是"先做功課再去旅行"這樣簡單的道理

我認為更深藏的意義是對世界萬物保有好奇心的心理





而第三種人就是最討厭的那種觀光客
純粹就只是到此一遊的心態而已

There are three kinds of travelers:
1. I knew and I came to see and understand.
2. I don't know but I come to learn and understand.
3. I don't know and I don't want to know.

This is not only the meaning of the education of traveling. 
I think the deeper thought is that always be curious to the world.


The worst kind of tourist is the third one, they want nothing but to be there and to take a picture
so they can show off to other people that they had been there.

沒有留言:

張貼留言